Kurs - GLA Executive Consulting
15453
page,page-id-15453,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-8.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.2,vc_responsive
 

Kurs

Gla_adobestock_4

Kurs i kommunikasjon og selvutvikling

> Bli hørt og forstått – øk lønnsomheten

Det å bli hørt og forstått er selve nøkkelen til god kommunikasjon.
Her får du læring om deg selv, hvordan andre oppfatter deg og hvordan din kommunikasjon påvirker andre. Det vil bli lettere å kommunisere med sjefen, kollegaer, kunder, i tillegg også privat med partnere og venner.

Det vil bli lettere å kommunisere med sjefen, kollegaer, kunder, i tillegg også privat med partnere og venner. Med trening og kunnskap er det lett å kjenne igjen hvilken personlighetstype du enten jobber med, skal ha møte med eller har foran deg. Hva som er viktig for de og hvordan du best kan kommunisere.

Mål for kurset er:

  • Bli inspirert
  • Få verktøy
  • Få ideer
  • Lær hvordan tilpasse din personlighet og framferd til andre
  • Lær å forstå hvem de andre er og hva som er viktig for dem

Kurset er basert på enkle verktøy og øvelser som raskt vil sette deg i posisjon til å forbedre din kommunikasjon, fordi du kjenner deg selv bedre og du har en bedre forståelse av hva som er viktig for de andre. Du vil forstå hvorfor mennesker reagerer og kommuniserer så forskjellig.

>  Hva kjennetegner de ulike personlighetstypene?

>  Hva er dine sterke sider og hvordan reagerer du normalt sett i ulike situasjoner og ovenfor ulike personlighetstyper?

Alle liker å bli hørt og forstått, det skaper en god atmosfære og gir god forretning.

Kurset er svært godt egnet for ledergrupper eller hele avdelinger. Anbefalt antall personer er fra 2 til 14. Lengden og dybden på kurset kan tilpasses, alt fra et innføringskurs på to timer til fullt kurs på to dager.

Gla_adobestock_6

Kurs i strategisk innkjøp

> Make business out of selling and profit out of purchasing

Innkjøp står for en stadig større del av virksomhetens kostnader. Gode prosesser og rutiner er avgjørende for lønnsomheten. For de som allerede jobber i en innkjøpsavdeling er det nyttig med litt påfyll, bli minnet på ting «de kan» og få satt ulike tema i perspektiv. Innkjøp er en funksjon som krever tett samarbeid med andre funksjoner i selskapet og det er viktig for andre avdeling og forstå viktigheten, prosessene og metodene som profesjonelle innkjøper benytter seg av.

> Strategisk innkjøp er mye mer enn tre tilbud og en forhandling!

Kurset tar for seg alle elementer i en strategisk innkjøpsprosess, teknikker som sikrer de gode avtalene.

  • Hvorfor strategisk innkjøp er viktig
  • Oppbygning av kunnskapsbase
  • Procurement marketing
  • Kostnader, spesifikasjoner og kommunikasjon mot leverandørene
  • Pris strategier og priselementer
  • Forhandlinger
  • Hvordan få optimal fortjeneste på solgte produkter?
  • Hvordan utvikle leverandører og samarbeidet med leverandørene
  • Hvordan velge de rette leverandørene som passer for din bedrift
  • Få modeller og verktøy for forberedelse og forhandlinger

Mål for kurset er:

  • Bli inspirert til å gjøre bedre innkjøp.
  • Få modeller og verktøy til forberedelse og forhandlinger.
  • Få ideer om hva som kan gjøres litt bedre.
  • En time forhandling krever normalt en dag forberedelser.

Kurset er svært godt egnet for ledergrupper eller hele avdelinger. Anbefalt antall personer er fra 2 til 14. Lengden og dybden på kurset kan tilpasses, alt fra et innføringskurs på to timer til fullt kurs på to dager.

HØYERE AKTIVITET – BIDRAR TIL LØSNINGER – SIKKER ARBEIDSPLASS – MINDRE SYKEFRAVÆR

Har du spørsmål vedrørende kurs? Send inn ditt spørsmål nedenfor:

Ditt navn (obligatorisk)

E-post (obligatorisk)

Emne

Melding